fbpx

Te înfierbânți în somn? Află de ce și cum să „lupți” cu această problemă

Să ne amintim ce se întâmplă când ne băgăm la somn. La început ne este rece, ne învelim. Apoi, ne încălzim până la temperatura ideală pentru somn și adormim. Dar, până dimineață, temperatura aerului din jurul nostru crește și noi transpirăm. De ce?

De ce ne supraîncălzim în somn?

(textul din imagine – Tipul lenjeriei de pat și mediul înconjurător au cel mai mare impact asupra încălzirii corpului în timpul somnului)

 

 
Motivul pentru care oamenii „se înfierbântă în somn” are de-a face cu designul uman. Temperatura generală a corpului scade cu câteva grade în timpul nopții, împrăștiind căldura în jur. Iar anumite cearșafuri și saltele captează căldura și umiditatea din jurul nostru.

Aceasta se întâmplă în special cand este vorba de saltele memory din spumă și cearșafuri dense. Dacă dormi pe o saltea memory și pe o lenjerie de pat foarte densă vei transpira în somn.

De ce transpirăm noaptea?

Adesea ne supraîncălzim când dormim și există un remediu rapid pentru această problemă. Din păcate, mulți oameni transpiră excesiv când dorm, chiar dacă mediul în care dorm este răcorit și deloc încălzit.  

Există câteva cauze care determină corpul uman să transpire excesiv precum menopauza, unele medicamente, cancerul, infecțiile, tulburările hormonale sau neurologice, etc.

Dacă aerisești camera înainte de culcare, te culci într-un pat comod cu o temperatură adecvată în dormitor și totuși transpiri în somn, îți recomandăm să mergi la un doctor, la un specialist ca să găsești și să rezolvi această problemă.

Să explorăm știința care răspunde de somnul înfierbântat


Pentru a ne scufunda în detalii despre somnul înfierbântat, o să vă explicăm un experiment:

A fost găsit un voluntar care doarme înfierbântat. Timp de câteva săptămâni, i s-au pus senzori de umiditate și de temperatură pe spate și tălpi. Înainte să meargă la culcare, își lua un cearșaf peste umeri, apoi se culca. Mai jos, puteți vedea un grafic cu o noapte tipică a acestui voluntar.

( text grafic – TEMPERATURE – TEMPERATURĂ, AMBIENT – AMBIANȚĂ, BACK – SPATE, FOOT 1 – PICIOR 1, FOOT 2 – PICIOR 2)

Temperatura de sub cearșaf a fluctuat semnificativ. Am observat că temperatura de sub cearșaf a crescut dramatic de repede imediat după adormire, apoi a rămas aceeași pe tot parcursul nopții (aprox. 35˚C).

(text grafic: RELATIVE HUMIDITY – UMEDITATEA RELATIVĂ, BACK – SPATE, FOOT 1 – PICIOR 1, FOOT 2 – PICIOR 2)


Dacă ne uităm la graficul umidității relative ale aceleiași nopți, putem observa că umiditatea aerului pulsează sus și jos. Ea a crescut agresiv de repede de la miezul nopții până la 3 dimineața, apoi a plonjat. Explicația este simplă: combinația dintre umiditatea ridicată și temperatura ridicată l-a trezit pe voluntarul nostru și l-a făcut să-și aerisească cearșaful pentru a se răcori. Mediul înconjurător l-a forțat să se trezească.

Daca ți s-a întâmplat să simți asemenea fluctuații de caldură înseamnă că dormi înfierbântat. Corpul uman își menține temperatura, însă mediul înconjurător ne influențează și ne face să transpirăm în exces.

Cum să dormi când e foarte cald + trucuri de răcorire

Indiferent dacă dormi înfierbântat sau dacă este prea cald în cameră, îți propunem câteva trucuri de răcorire.

  • Cumpară-ți o saltea cu proprietăți de răcorire: Există pe piață saltele acoperite cu un strat de lână și cu perforații ale fluxului de aer care ajută la reglarea temperaturii.
  • Setează-ți termostatul între 15 și 20˚C: Cea mai bună temperatură de a dormi pentru adulți este între 15 și 20˚C. În cazul în care acest truc nu este de ajutor, încearcă să-ți setezi termostatul la o temperatură mai mică.
  • Poartă haine respirabile: În timpul somnului, corpul uman se relaxează. Pentru aceasta, trebuie să ai pijamale largi sau încearcă să dormi dezbrăcat.
  • Fă un duș sau o baie fierbinte: În timpul dușului, temperatura corpului va crește, iar când vei ieși din baie se va răci. Aceasta îi va da de știre creierului tău că este timpul de culcare.
  • Dormi pe cearșafuri din bumbac: Lenjeria de pat din bumbac absoarbe umiditatea, ceea ce te va face să dormi bine chiar și în nopțile fierbinți de vară.
  • Folosește un ventilator: Ventilatoarele pot ajuta ca temperatura corpului tău să scadă. Dacă ai un ventilator de tavan, setează-l să meargă contra acelor de ceasornic – fluxul de aer va crea un efect de briză de vânt și va răci camera.
  • Nu lăsa animalele blănoase pe pat: Mulți dintre noi lăsăm animaluțele blănoase să doarmă cu noi pe același pat, însă încercați să le dați jos din pat ca să aveți un somn sănătos.

Cele mai potrivite saltele pentru cei ce dorm înfierbăntați

Dacă vom întreba un anumit număr de români cum dorm, vom afla că majoritatea transpiră în somn. Chiar dacă temperatura din dormitor este constantă și se află între 15 și 20˚C, fluctuațiile semnificative ale umidității relative de sub cearșaf influențează atât temperatura, cât și umiditatea corpului nostru. Acest lucru se poate întâmpla din cauza lenjeriilor de pat dense, care restricționează fluxul necesar de aer. Pe piață găsim saltele care „luptă” cu aceste probleme.

(text din imagine:  Spumă perforată și respirabilă, care te va ajuta să rămâi răcorit noaptea. Canale de aer special proiectate pentru a lăsa căldura să „plece” și să vă împiedice să vă supraîncălziți. Un gel răcoritor care te va menține răcorit întreaga noapte.)

Corpul uman are proprietatea de a-și menține temperatura în timpul somnului. Noi am creat produse care îți vor ajuta corpul în acest sens. Îți propunem perne și lenjerii de pat special proiectate pentru omul modern care are puțin timp și mare nevoie de somn odihnitor. Numărul de fibre de bumbac, tipul de țesut și modalitatea împletirii acestor fibre sunt special create pentru a ajuta corpul uman să se relaxeze, să nu transpire și să se încarce cu energie în timpul nopții.

Deoarece dormim o treime din viață, este foarte important, și chiar indicat, să investim în saltea, așternuturi de pat și perne din materiale naturale, care au proprietăți de răcire în cazul în care dormiți înfierbântat.

Lăsați un comentariu