fbpx

17 Sfaturi pentru a vă trezi mai ușor dimineața

Cui îi place să se trezească dimineața, mai ales când în pat e atât de cald și confortabil? Dacă vă luptați cu trezitul dimineața, aflați că nu sunteți singurii. Ei bine, rutina de dimineață vă poate afecta întreaga zi.

Pentru a putea să vă treziți mai ușor dimineața și pentru a avea o zi productivă, trebuie, mai întâi, să aflați din ce cauză aveți probleme cu trezitul:

-Oboseală excesivă cauzată de lipsă severă de somn;

-Apnee, care înseamnă oprirea respirației pe parcursul somnului;

-Parasomnii, precum vorbitul în somn și somnambulism;

-Anxietate și stres;

-Depresie;

-Durere cronică;

-Mancatul excesiv seara;

-Ritmuri circadiene perturbate;

-Prea multă cofeină;

-Medicamente.

După cum puteți vedea, există multe cauze atunci când vorbim de trezitul greu dimineața. Cheia este să identificați care dintre acestea ar putea să vă afecteze în mod direct și să faceți tot ce puteți pentru a remedia problema.

Descoperiți cum să vă treziți mai ușor cu sfaturile pregătite de noi:

  • Pregătiți-vă mental – puneți-vă în starea de spirit potrivită cu o seară înainte. Notați lucrurile bune care vi se vor întâmpla a doua zi – lucruri pe care le așteptați cu nerăbdare.
  • Nu leneviți în pat  – știm, mai ușor de spus decât de făcut, dar se pare că cei care se trezesc, în mod constant, devreme se mobilizează mai ușor, iar studiile au arătat că a petrece mai puțin timp în pat vă poate ajuta să dormiți mai bine, reducând oboseala generală. Așadar, când sună alarmă, evitați să o amânați. Pentru a vă trezi odihnit,  setați alarma puțin mai târziu, decât să o tot amânați de mai multe ori. Cu siguranță, momentul în care alarma sună, vă poate speria și nu este chiar un început de zi  minunat.  Cu toate acestea, ideal ar fi să setați alarma la cel mai ridicat nivel, deoarece zgomotul puternic stimulează producția de adrenalină. De asemenea, ar fi bine ca dispozitivul de pe care sună alarma să fie plasat mai departe de pat, astfel încât să fie nevoie să vă ridicați din pat pentru a-l opri. Dacă îl veți ascunde undeva prin dormitor, ca dimineața să îl căutați pentru a-l opri, ar fi și mai bine.
sursă foto Pixabay
  • Utilizați tehnologia – există o mulțime de dispozitive și aplicații pe care le puteți folosi pentru a vă ajuta să vă treziți, cum ar fi aplicațiile care vă urmăresc somnul REM. Multe dintre aceste aplicații vin cu alarme încorporate care vă trezesc în cea mai ușoară fază de somn. Ciclul de somn durează de obicei 90 de minute și, dacă suntem treziți în cea mai profundă fază a somnului REM, suntem mai predispuși să ne simțim morocănoși și să avem dificultăți în a ne ridica din pat.
  • Ascultați muzică – s-a dovedit științific faptul că muzica îmbunătățește starea de spirit. Așadar, ascultați melodia preferată în timp ce vă faceți rutina de dimineață.
sursă foto Pixabay
  • Faceți un duș – dacă ați reușit să vă ridicați din pat, este timpul pentru un duș. Pentru început, faceți un duș cu apă caldă, iar la final puteți să schimbați pe apă rece, deoarece va îmbunătăți circulația sângelui. Vă veți trezi instant și vă va da energie pentru întreaga zi.
sursă foto Pixabay
  • Stimulați-vă simțurile – folosiți-vă de simțuri, precum mirosul și atingerea, pentru a fi energic dimineața. Mirosiți cafeaua. Oamenii de știință au descoperit că doar aroma cafelei poate reduce efectele oboselii. Nu doar mirosul de cafea vă poate trezi. Cercetările au arătat că uleiurile esențiale precum menta, eucaliptul și rozmarinul pot îmbunătăți, de asemenea, modul în care vă simțiți după ce vă treziți.
sursă foto Pixabay
  • Spălați-vă pe dinți – probabil știți acest lucru, dar spălarea dinților cu o pastă de dinți cu mentă este una dintre cele mai bune modalități de vă simți fresh și gata să faceți față oricărei zile.
  • Începeți ziua cu ce vă place să faceți cel mai mult – excluzând dormitul din această ecuație, puteți să vă planificați de seara să faceți ceva plăcut în ziua următoare. Astfel, veți fi nerăbdători să faceți acel lucru, încât vă va ajuta să vă treziți mai ușor. Puteți citi blogul preferat la un mic dejun gustos sau puteți merge la o plimbare într-un parc. Orice lucru care vă entuziasmează sau vă aduce plăcere vă ajută să vă treziți și vă va face mai puțin somnoros.
  • Nu săriți peste micul dejun – majoritatea alimentelor din micul dejun sunt surse bune de substanțe nutritive precum calciu, fier și vitamina B, precum și proteine și fibre. Corpul are nevoie de aceste substanțe nutritive esențiale. Optați pentru cereale integrale dacă sunteți un iubitor de pâine prăjită. Acești carbohidrați cu conținut ridicat de fibre vă vor oferi energie care durează ore întregi.
sursă foto Pixabay
  • Hidratați-vă – hidratarea corpului este una dintre cele mai sănătoase modalități de a vă trezi dimineața. Dar, în loc de cafea, începeți-vă ziua cu un pahar mare de apă. Acest lucru nu înseamnă că nu vă puteți bucura de cafea după . Dacă veți bea apă dimineața vă va crește vigilența, vă va stimula metabolismul și vă va alimenta creierul.
  • Evitați zahărul – renunțați la cereale dulci sau sucuri îndulcite în favoarea fructelor proaspete sau uscate, pentru a crește energia. Acestea vor elibera energie mult mai încet, evitând creșterea nivelului de zahăr din sânge.
  • Lăsați lumina să pătrundă în casă – imediat după ce vă treziți, trageți draperiile sau jaluzele. Sau puteți, foarte simplu, să ieșiți puțin afară. Lumina naturală  dă semnale creierului că este timpul să vă treziți.
  • Respirați – dacă aveți energie redusă, inspirați adânc și apoi expirați. Aceasta este o soluție simplă încercată și testată pentru a vă face să vă mobilizați.
  • Mâncați o gustare sănătoasă – consumați câteva nuci și semințe atunci când nivelul de energie este scăzut.
  • Dormiți suficient – una dintre cele mai bune modalități de a vă simți odihnit dimineața este să dormiți bine pe parcursul nopții.
sursă foto Pixabay
  • Creați o rutină – treziți-vă la ore regulate în fiecare zi, chiar și în weekend. Corpul se pregătește să se trezească cu 1 oră înainte de a o face, așa că dacă vă creați o rutină, acestuia îi va fi mai ușor să vă transmită semnale dimineața.
  • Faceți câteva întinderi – nu trebuie să faceți un antrenament complet dimineața, dar simpla mișcare a corpului vă va crește nivelul de energie. Încercați câteva întinderi simple, mergeți la o scurtă plimbare sau, dacă aveți timp, încercați yoga.
sursă foto Pixabay

Există multe cauze potențiale ale oboselii de dimineață, dar după cum puteți vedea, există lucruri ușoare pe care le puteți face chiar acum pentru a vă trezi mult mai ușor dimineața.

Lăsați un comentariu