fbpx

15 Sfaturi pentru a alege perna potrivită

Există mulți factori care afectează calitatea somnului dumneavoastră. Unul dintre acești factori este perna pe care dormiți. Alegerea pernei greșite poate intensifica durerile de cap și poate tensiona gâtul și umerii.

Dacă vă sacrificați puțin timp pentru a stabili care este cea mai potrivită pernă pentru dumneavoastră, pe baza obiceiurilor de somn și a nevoilor personale, veți avea parte de un somn sănătos și dimineața vă veți trezi odihnit și energic pentru a începe o nouă zi. Pentru a stabili care este perna potrivită pentru dumneavoastră, trebuie să urmați pașii de mai jos.

1. Luați în considerare poziția preferată de dormit. Unii oameni dorm pe spate, unii dorm pe o parte, iar unii preferă să doarmă pe burtă. Este foarte important să știți în ce poziție aveți tendința de a dormi, deoarece veți putea face alegerea corectă, atunci când vine vorba de perna pe care veți așeza capul în fiecare noapte. Dacă aveți tendința de a sforăi, dormiți pe o parte. Este posibil să sforăiți mai des dacă dormiți pe spate.

sursă foto Freepik

2. Dacă nu sunteți sigur, puteți descoperi care este poziția preferată de dormit. Deși este posibil să aveți deja o idee despre poziția dumneavoastră preferată de somn, este bine să analizați, pentru câteva nopți, cum dormiți pentru a confirma o anumită poziție de somn. Spre exemplu, când vă pregătiți să adormiți, stați câteva minute pe spate, pe o parte și pe burtă. Stabiliți în care dintre aceste poziții de somn vă simțiți confortabil. Dacă stați o jumătate de oră pe burtă și încă nu ați adormit, este posibil ca aceasta să nu fie poziția dumneavoastră preferată. Încercați să fiți conștient de poziția în care vă aflați atunci când vă treziți dimineața. Notați poziția în care v-ați trezit, astfel încât să puteți compara în câteva zile.

3. Alegeți poziția preferată de somn. Acum că v-ați petrecut timpul gândindu-vă și descoperind poziția dumneavoastră preferată de somn, este timpul să vă decideți. Aceasta este o decizie importantă, deoarece vă va ghida către perna perfectă. Dacă dormiți pe burtă, veți avea nevoie de o pernă moale, destul de plată sau este posibil să nu aveți deloc nevoie de pernă. A avea o pernă moale vă va permite gâtului să rămână  aliniat cu coloana vertebrală. Dacă dormiți pe spate, căutați o pernă cu grosime medie. Recomandat este să nu fie prea groasă, deoarece vă va împinge capul. De asemenea, perna nu trebuie să fie nici prea moale, deoarece capul dumneavoastră  se va scufunda pur și simplu în pernă. Dacă dormiți pe o parte, veți avea nevoie  o pernă mai groasă, mai fermă, pentru a sprijini gâtul. Plasarea unei perne mici între genunchi sau coapse vă poate ajuta, de asemenea, să mențineți alinierea corectă a coloanei vertebrale. Dacă descoperiți că dormiți mixt și găsiți multe poziții confortabile pe tot parcursul nopții, căutați o pernă de grosime medie și puțin mai moale, astfel încât să poată fi utilizată confortabil în diferite poziții.

sursă foto Freepik

4. Luați în considerare orice problemă medicală pe care o aveți. Dacă aveți astm, alergii sau dureri cronice de gât, este posibil să aveți nevoie de o anumită umplutură sau de o husă de protecție împotriva acarienilor pentru pernă.

5. Luați în considerare costul. Unele umpluturi de perne tind să fie mai scumpe decât altele.

6. Informați-vă despre diferitele tipuri de umpluturi. Există multe tipuri de perne și fiecare tip are umplutură diferită.

7. Luați în considerare o pernă din puf sau pene. Aceste perne sunt de obicei făcute din penajul interior al gâștelor sau rațelor și pot fi umplute în funcție de preferințele dumneavoastră. Dacă perna este mai fermă, se potrivește poziției de somn pe o parte. Dacă perna este mai puțin fermă, aceasta se potrivește poziție de somn pe spate sau pe burtă. Pernele din puf și pene au o longevitate până la 10 ani și sunt rezistente, deoarece sunt confecționate dintr-un material natural. Rețineți că există o diferență între o pernă din puf și o pernă cu pene. Puful este foarte ușor și moale și, de obicei, este situat sub penele mai dure și mai puternice, care protejează pasărea .O pernă din pene va fi, cel mai probabil, mai grea și există șansa ca unele dintre pene să treacă prin dos, în special în cazul pernelor mai ieftine.

8. Luați în considerare alegerea unei perne din lână sau bumbac. O pernă din lână sau bumbac ar putea fi potrivită pentru dumneavoastră dacă suferiți de alergii severe, deoarece aceste perne nu sunt susceptibile la acarieni sau mucegaiuri. Rețineți că aceste perne tind să fie destul de ferme, deci este posibil să nu fie cele mai potrivite pentru persoanele care dorm pe burtă. Dacă vă place această poziție de somn și vă este confortabil să dormiți așa, dar doriți și o pernă hipoalergenică, puteți să alegeți o pernă foarte subțire din lână sau bumbac.

9. Luați în considerare o pernă din latex. Latexul este un produs 100% natural, ce provine din seva copacilor de cauciuc, făcându-l elastic și rezistent. Aceste perne sunt bune pentru persoanele care suferă de alergii, deoarece sunt rezistente la mucegai. Ele tind să fie mai reci decât pernele cu spumă de memorie și se pot modela după forma capului și gâtului. Puteți găsi perne din latex în toate formele și dimensiunile. Consistențele variază, de asemenea, deoarece unele au în umplutură material mărunțit, în timp ce altele au miezuri solide.

10. Luați în considerare o pernă din spumă cu memorie. Aceste perne sunt fabricate din poliuretan, care este apoi amestecat cu substanțe chimice suplimentare. Pernele din spumă cu memorie sunt de toate formele și dimensiunile, inclusiv o versiune în formă de S. Acestea oferă un sprijin bun, mai ales dacă aveți probleme cu gâtul, maxilarul sau umărul. Sunt rezistente și se modelează bine după conturul capului și gâtului. Trebuie să să rețineți că acest material vă poate face să vă încălziți, deoarece nu este „respirabil”. Dacă aveți tendința de a vă mișca mult în timpul somnului, aceste perne pot fi inconfortabile, deoarece necesită un pic de timp pentru a se modela în diferite forme. O pernă nouă din spumă cu memorie poate avea un miros neplăcut, care va dispărea după scurt timp.

11. Luați în considerare pernele de specialitate. Anumite obiceiuri de dormit și condiții de sănătate pot însemna că o pernă „normală” poate să nu fie cea mai bună alegere. Cu toate acestea, rețineți că, deși o pernă de specialitate ar putea fi utilă pentru dumneavoastră, nu există prea multe cercetări care să susțină afirmațiile producătorului și acestea pot fi destul de scumpe. De exemplu, o pernă pozițională este o pernă care îi ajută pe cei cu apnee în somn să rămână în poziția ideală.  Pernele cervicale oferă o fermitate suplimentară în partea inferioară a pernei, pentru a oferi sprijin gâtului.  Aceste perne vor ajuta la reducerea tensiunii gâtului și a durerilor de cap. Producătorii pernelor anti-sforăit pretind că acest tip de perne ajută la poziționarea capului astfel încât căile respiratorii să rămână deschise, ridicând bărbia departe de piept.  Pernele cu gel rece sunt concepute pentru a dispersa căldura excesivă a corpului și a asigura temperatura optimă în timpul somnului. Deși pot fi utilizate de oricine dorește un somn liniștit și răcoros, acestea pot fi deosebit de potrivite pentru cineva care suferă de bufeuri.

12. Citiți recenziile înainte de a merge la cumpărături. După ce ați stabilit ce tip de pernă credeți că ar putea fi potrivit pentru dumneavoastră, verificați recenziile. Citiți recenziile pentru diferite perne înainte de a merge la cumpărături, mai ales dacă vă gândiți să cumpărați o pernă specială, cum ar fi o pernă anti-sforăit sau cu gel rece, care poate fi costisitoare și poate să nu facă ceea ce pretinde că face.

13. Înțelegeți că prețul nu este totul. Este posibil ca cea mai bună pernă pentru dumneavoastră  să nu fie cea mai scumpă. Încercați diferite perne din diferite categorii de prețuri.

14. Testați perna. Multe magazine care vând perne, vând și saltele. Dacă puteți, luați perna și întindeți-vă cu ea câteva minute pentru a o încerca. Acest lucru vă va oferi o idee mai realistă dacă perna este potrivită pentru dumneavoastră sau nu. Dacă nu aveți posibilitatea să vă întindeți pe o saltea și să puneți capul pe pernă,  puteți să vă folosiți de un perete. Așezați perna pe perete și puneți capul pe ea, în poziția preferată de dormit. Pentru a fi potrivită, gâtul ar trebui să fie aliniat cu coloana vertebrală.

15. Întrebați despre perioadele de testare, garanțiile și returnarea banilor. Unele magazine oferă posibilitatea de a returna perna dacă nu sunteți mulțumit de ea. Înainte de a cumpăra o pernă, întrebați despre politica de returnare.

sursă foto Freepik

Este foarte important să alegeți cea mai bună pernă pentru nevoile dumneavoastră. Achiziționarea unei perne potrivite vă poate îmbunătăți calitatea somnului, mai ales dacă vă confruntați cu dureri de spate, boală de reflux gastroesofagian sau apnee în somn. De asemenea, întregul corp ar trebui să fie aliniat în timp ce dormiți, de la cap până la genunchi. Dacă corpul dumneavoastră nu primește sprijinul de care are nevoie, calitatea somnului va fi afectată din cauza disconfortului.

Mai simplu spus, cea mai bună pernă pentru dumneavoastră este cea care vă oferă confortul necesar, în timp ce vă puneți capul pe ea. Perna ar trebui să vă sprijine capul, gâtul și umerii. În timp ce pernele cu spumă cu memorie durează de obicei până la trei ani, regula generală pentru perne este înlocuirea acesteia după 18 luni de utilizare. Dacă perna pe care o folosiți acum depășește acest interval de timp, poate fi timpul să o schimbați cu una nouă,  pentru a vă oferi sprijinul de care aveți nevoie.

Dacă aveți probleme, precum dureri de gât și spate, perna potrivită este cea care vă va scoate presiunea de pe gât. Pentru persoanele cu alergii, intră în joc tipul de umplutură utilizat în pernă. Umpluturile variază de la alegeri naturale, cum ar fi pene de gâscă, la materiale sintetice precum spuma și latexul. Căutați etichete hipoalergenice pentru a vă asigura că alegerea dumneavoastră este cea potrivită.

Lăsați un comentariu