fbpx

11 Sfaturi pentru a dormi mai bine dacă aveți scolioză

Scolioza este o curbură anormală a coloanei vertebrale care afectează, de obicei, regiunea mediană a spatelui sau regiunea toracică dintre omoplați. Privită din lateral, coloana vertebrală ar trebui să aibă o curbă S ușoară, care să treacă de la baza craniului până la coadă. Cu toate acestea, privită din spate, coloana vertebrală ar trebui să fie dreaptă. Din păcate, marea majoritate a cazurilor, în special cele care se dezvoltă în copilărie (scolioza idiopatică), nu pot fi prevenite – deși progresia poate fi, uneori, redusă. Pe de altă parte, unele forme de scolioză cu debut la adulți pot fi prevenite prin practicarea unei posturi bune.

Studiile arată că scolioza sau curbura anormală a coloanei vertebrale laterale începe, de obicei, să apară în copilăria târzie sau în adolescența timpurie. Uneori, curba este atât de minoră încât nu aveți nevoie de niciun tratament, dar în cazuri mai severe este necesar să încercați să vă tratați scolioza și să reduceți curbura coloanei vertebrale. Experții sunt de acord că exercițiile, corsetul și intervențiile chirurgicale sunt cele mai bune opțiuni de tratament pentru cei cu scolioză și că toate vă pot ajuta să vă îmbunătățiți postura și să vă simțiți mai bine.

Informați-vă despre cauzele scoliozei la adulți. Majoritatea cazurilor de scolioză la adulți sunt idiopatice, ceea ce înseamnă că nu există un motiv cunoscut pentru care persoana a dezvoltat-o. Alte cauze potențiale includ:

  • Scolioza congenitală – acest lucru înseamnă că persoana în cauză s-a născut cu scolioză. Este posibil să nu fie descoperită în copilărie, iar această afecțiune să se agraveze în timp.
  • Scolioza neuromusculară – este cauzată de anomalii ale sistemului neuromuscular din organism. Acest tip de scolioză poate provoca, în cele din urmă, paralizie.
  • Scolioza idiopatică – deși există multe teorii, aceasta nu are o cauză specifică.
sursă foto Freepik

Scolioza este o afecțiune care determină curbarea anormală a coloanei vertebrale. Privită din profil, coloana vertebrală prezintă curburi fiziologice, însă privită din anterior, coloana vertebrală ar trebui să fie dreaptă. Dacă aveți scolioză, va trebui să fiți foarte atent la modul în care dormiți, deoarece alegerea unei poziții proaste poate agrava simptomele acesteia. Există, de asemenea, câteva lucruri pe care le puteți face pentru a avea parte de un somn odihnitor, chiar dacă suferiți de această afecțiune.

1. Aveți grijă la poziția de somn. Cea mai bună poziție de somn pentru persoanele cu scolioză este pe spate. Aceasta este o poziție neutră care nu provoacă nicio tensiune inutilă sau creează curbe anormale în coloana vertebrală. Această poziție este preferată în special pentru persoanele care au o curbură laterală a coloanei vertebrale.

2. Evitați să dormiți pe burtă. Dormitul pe burtă este foarte rău pentru spate, mai ales dacă aveți scolioză. Nu este recomandat să dormiți în acest mod din cauza faptului că poziția forțează secțiunile mijlocii și inferioare ale coloanei vertebrale să fie drepte, iar gâtul să se răsucească.

3. Încercați să nu dormiți pe o parte. Deși nu este la fel de rău ca și dormitul pe burtă, dormitul pe o parte nu este recomandat pentru pacienții cu scolioză. Această poziție poate provoca presiuni inutile asupra bazinului, gâtului și umerilor.

4. Antrenați-vă să dormiți într-o nouă poziție. Dacă nu sunteți obișnuit să dormiți pe spate, s-ar putea să nu vă simțiți atât de confortabil. Dacă vă veți schimba instinctiv într-o poziție de somn diferită în timpul nopții, este necesar să apelați la câteva trucuri pentru a scăpa de această obișnuință. O variantă este să creați o baricadă în jurul dumneavoastră cu perne suplimentare, astfel încât să nu vă puteți roti.

5. Investiți într-o saltea de calitate. Dacă aveți scolioză, este extrem de important să aveți o saltea confortabilă și care să vă susțină corpul. Pentru majoritatea persoanelor, o saltea medie până la fermă reprezintă cea mai bună alegere, deși este foarte important să vă simțiți confortabil. Este posibil ca spuma cu memorie să nu fie alegerea potrivită pentru persoanele cu scolioză, deoarece nu oferă întotdeauna la fel de mult suport ca o saltea tradițională.

6. Folosiți perne ortopedice. Mulți oameni care au scolioză nu au o curbură la gât și la spate. Încercați să dormiți pe o pernă cervicală și o rolă lombară pentru a vă ajuta coloana vertebrală să se curbeze într-un mod sănătos.  O singură pernă sau rolă este suficientă. Dormitul pe un teanc de perne poate fi dăunător.

7. Urmați instrucțiunile medicului dumneavoastră despre purtarea corsetului. Dacă aveți un corset pentru a corecta curbura coloanei vertebrale, este important să îl purtați cât de mult vă spune medicul dumneavoastră. Majoritatea pacienților ar trebui să poarte corsetul 21 de ore sau mai mult în fiecare zi, ceea ce înseamnă că trebuie să-l poarte și noaptea.

8. Rămâneți activ. A rămâne activ în timpul zilei vă poate ajuta să atenuați orice durere de spate pe care o aveți. De asemenea, vă va ajuta să consumați energie, ceea ce va facilita adormirea noaptea. Exercițiile aerobice, întinderile și exercițiile de întărire sunt excelente pentru persoanele cu scolioză. Evitați sporturile de contact, deoarece vă pot încorda spatele.

9. Mențineți dormitorul întunecat. Persoanele cu scolioză pot produce niveluri mai scăzute de melatonină, hormonul care ne ajută să dormim. Lumina nocturnă, indiferent dacă provine de la o lampă, de la televizor sau de la orice altă sursă, perturbă producția de melatonină pentru toată lumea, iar acest lucru este deosebit de rău pentru persoanele care produc mai puțin din ea. Mențineți camera întunecată pentru a evita perturbarea producției de melatonină a corpului. Copiii cu scolioză tind să aibă niveluri mai ridicate de hormon de creștere. Atunci când există niveluri ridicate de hormon de creștere în organism, nivelurile de melatonină vor fi, de obicei, scăzute.

10. Aveți răbdare în timp ce vă obișnuiți cu corsetul. Dacă tocmai vi s-a dat un corset de purtat pentru scolioza dumneavoastră, este posibil să simțiți că vă este greu să dormiți. Din fericire, majoritatea oamenilor se obișnuiesc rapid cu acest corset. Astfel, cel mai probabil nu vă va deranja deloc după o săptămână sau două. Dacă observați că simțiți disconfort în timp ce dormiți după primele câteva săptămâni, discutați cu medicul dumneavoastră și vedeți dacă se pot face ajustări la corset.

11. Gestionați durerea. În timp ce unii oameni nu simt nici o durere din cauza scoliozei, alții, din păcate, simt dureri severe. Dacă durerea vă menține treaz noaptea, discutați cu medicul dumneavoastră despre cele mai bune opțiuni de tratament pentru dumneavoastră. Există o varietate de moduri de a trata durerea, în funcție de gravitatea stării dumneavoastră. Pentru dureri ușoare, puteți lua medicamente fără prescripție medicală, precum ibuprofenul. Dacă durerea este mai severă, medicul dumneavoastră vă poate sugera să luați medicamente pe bază de rețetă. De asemenea, medicul dumneavoastră vă poate recomanda injecții în coloana vertebrală. Acestea ajută în ameliorarea durerii, dar vor avea efect pe termen scurt. Terapia fizică sau tratamentul chiropractic vă pot ajuta să obțineți o ameliorare a durerii pe termen lung. Dacă nimic nu funcționează pentru a vă ameliora durerea, medicul dumneavoastră vă poate recomanda o intervenție chirurgicală. Cele mai frecvente tipuri de intervenții chirurgicale efectuate pentru scolioză sunt chirurgia de decompresie, care se face pentru a îndepărta un disc sau os care comprimă un nerv și chirurgia de fuziune a coloanei vertebrale, care se face pentru a contopi două sau mai multe dintre vertebre împreună, îmbunătățind astfel forma coloanei vertebrale.

Pentru a menține vertebrele puternice, drepte și sănătoase, dar și alte oase ale corpului, trebuie să consumați, în mod regulat, alimente bogate în anumite minerale și vitamine. Mai precis, calciul, magneziul și fosforul formează matricea minerală a oaselor (și coloana vertebrală), iar o deficiență alimentară în oricare dintre acestea poate duce la oase slabe și fragile (osteoporoză) susceptibile de rupere. Odată ce vertebrele încep să se fractureze și să se degradeze, coloana vertebrală se poate curba într-o parte. Astfel, se dezvoltă scolioza degenerativă la adult.

sursă foto Freepik

Vitamina D este, de asemenea, un nutrient important pentru oasele puternice, deoarece este necesară pentru absorbția calciului în intestine. Insuficiența vitaminei D duce la oase „moi” (numite rahitism la copii sau osteomalacie la adulți) care sunt ușor deformate sau curbate anormal.

Sursele bogate de calciu din alimente includ: varză, spanac, sardine, tofu, produse lactate, migdale și semințe de susan.

Vitamina D este produsă de piele ca răspuns la soarele intens, deși mulți oameni încearcă să evite soarele. Vitamina D nu se găsește în multe alimente, dar cele mai bune surse sunt: ​​pește gras (somon, ton, macrou), ulei de pește, ficat de vită, brânză și gălbenușuri de ou.

Nu uitați! Aveți grijă la poziția în care dormiți!

De asemenea, încercați terapie fizică pentru durere. Terapia fizică nu vă va îndrepta coloana vertebrală și nu va împiedica curba să se înrăutățească, dar poate ajuta la ameliorarea durerii musculare și la îmbunătățirea formei și aspectului corpului dumneavoastră.

Dacă scolioza dumneavoastră este cauzată de faptul că un picior este mai lung decât celălalt, încercați să purtați pantofi pe piciorul mai scurt.

Lăsați un comentariu