fbpx

10 trucuri pentru a dormi mai mult + 11 aspecte de care să ții cont dacă vrei un dormitor în care să te relaxezi

Dormi îndeajuns noaptea? Ai probleme cu somnul? Dormi prea puțin? Te simți obosit toată ziua?

Specialiștii afirmă faptul că un adult are nevoie de 7-8 ore de somn în fiecare noapte pentru a fi sănătos, atât fizic, cât și psihic, dar și pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții. Iată care sunt recomandările acestora, pentru a avea un somn sănătos:

  • Du-te la culcare la aceeași oră în fiecare noapte și trezește-te dimineața la aceeași oră, în fiecare zi, chiar și în weekend.
  • Nu te pune la somn în timpul zilei, mai ales după ora 15. Sau dacă ești foarte obosit, poți trage un pui de somn, dar care să nu dureze mai mult de 20 de minute.
  • Ferește-te de cafea și alcool după amiază.
  • Evită nicotina!
  • Fă exerciții fizice regulate, dar nu înainte de culcare, cel puțin 3 ore.
  • Nu mâncați mâncare grasă la sfârșitul zilei. O gustare ușoară înainte de culcare reprezintă alegerea potrivită.
  • Amenajați-vă dormitorul confortabil, întunecat și aveți grijă la temperatură. Să nu fie nici prea cald, nici prea frig.
  • Stabilește-ți o rutină care să te ajute să te relaxezi înainte de somn. Spre exemplu, citește o carte sau ascultă muzică. Oprește televizorul și alte dispozitive electronice cu cel puțin o oră înainte de culcare.
  • Nu sta în pat dacă nu poți adormi. Fă-ți un ceai calmant sau ascultă muzica destinată să te ajute să adormi.
  •  Discută cu un medic dacă problemele cu somnul persistă.

Dacă nu te ajută aceste trucuri, ar putea fi de vină dormitorul tău. Dacă te scufunzi în cafele toată ziua din cauza nopților nedormite, atunci dormitorul tău ar putea fi problema. Nu-ți poți imagina cât de mult contează aspectul dormitorului tău. Un renumit expert în design de interior precizează: ,,Nimic din casa ta nu are un impact atât de mare asupra vieții tale, precum are un dormitor frumos în care să dormi, cu o estetică ce te ajută să te reîncarci.”

În momentul în care vrei să ai un dormitor care să îți influențeze în bine starea de spirit și să te ajute să ai un somn relaxant, trebuie să ții cont de următoarele aspecte:

1. Crează un spațiu mai plăcut

Cu cât mediul tău este mai plăcut, cu atât dormi mai bine. Poate că nu ai timp să îți vopsești pereții chiar acum (dar dacă da, încearcă albastru – este o alegerea potrivită), dar încearcă să aranjezi câteva fotografii cu scene plăcute pe noptieră.

2. Interzice mementourile ce țin de serviciu în dormitor

„A pune un birou în dormitor este doar o idee proastă”, spune un expert în design. „Dormitorul nu este destinat lucrului – scopul său este de a te ajuta să te relaxezi și să te reîncarci. Dacă te gândești la facturi, cu siguranță nu te vei relaxa.”

3.Fă-ți ordine în dormitor

„Unul dintre lucrurile care vor distruge o atmosferă relaxantă în dormitor este dacă există dezordine peste tot”, spune un expert în design. El recomandă să investești în tăvi care alunecă sub patul tău pentru a crea mai mult spațiu de stocare și în noptiere cu sertare puse lângă pat.

4. Stinge luminile

Și nu doar lampa de noptieră (duh). Oprește și televizorul, computerul și smartphone-ul. Luminile puternice spun ceasului biologic că este timpul să te trezești, distrugând calitatea generală a somnului tău. Ar trebui să ai lumină în camera ta numai în timpul zilei și în zori – nu la 12 noaptea când primești un e-mail de la serviciu.

5. Păstrează o temperatură optimă în dormitor

Studiile au descoperit că între 19 și 21 de grade reprezintă temperatura ideală pentru un somn profund. Ultimul lucru pe care îl dorești este să transpiri sau să tremuri în pat, ceea ce poate duce la o noapte neliniștită. Umiditatea ideală într-o cameră este cuprinsă între 30% și 40%, așa că începe să utilizezi un umidificator (mai ales în lunile reci și mai uscate) pentru a regla aerul din camera ta.

6. Investește în lenjerii

Este recomandat să ai cel puțin două seturi complete de cearșafuri și două seturi de lenjerii pentru pat, astfel încât să le poți schimba pe cele murdare cu altele proaspete și curate imediat.

https://asternuturipat.ro/magazin/lenjerii-de-pat/matrimoniala/lenjerie-de-pat-matrimoniala-52bumbac-48-polyester-lgp15309/
https://asternuturipat.ro/magazin/lenjerii-de-pat/matrimoniala/lenjerie-de-pat-matrimoniala-52bumbac-48-polyester-lgp15301/

7. Stai liniștit

În timp ce dormim, procesăm în continuare zgomote de fundal. Deci da, televizorul pe care l-ai lăsat sau bipurile sau bâzâitul de pe smarthpone îți pot întrerupe etapele de somn. Cu toate acestea, zgomotul alb poate ajuta de fapt. Potrivit Fundației Naționale a Somnului, zgomotul ambiental poate ajuta la blocarea sunetelor de fundal (ca o ușă care trântește) și te poate ajuta să dormi mai bine.

8. Adaugă un parfum relaxant

Un studiu a constatat că lavanda ar putea scădea ritmul cardiac, temperatura pielii și tensiunea arterială, ceea ce ar putea să te pună într-o stare mai relaxată. De asemenea, îți poate îmbunătăți starea de spirit și te poate face să te simți somnolent. Deci, încearcă să aprinzi o lumânare de lavandă înainte de culcare sau să îți speli cearșafurile cu detergent parfumat de lavandă.

9. Crează un pat confortabil

Pare evident, dar este adesea trecut cu vederea: salteaua, pernele și cearșafurile tale  influențează modul în care dormi. Și, din moment ce nu toate așternuturile sunt create în mod egal sau funcționează la fel pentru toată lumea, va trebui să treci puțin prin încercări și erori pentru a avea cel mai confortabil pat pentru tine. Nu uita să cauți lenjerii, pături și pilote care să respire bine și să îndepărteze umezeala, astfel încât să nu te supraîncălzești. Acest lucru este valabil și pentru pijamalele tale.

10. Fă-ți patul în fiecare dimineață

Este adevărat, a-ți face patul în fiecare zi te poate ajuta să dormi mai bine noaptea. Un sondaj al Fundației Naționale a Somnului a constatat că participanții care își făceau patul în mod regulat (și aveau un dormitor mai curat) au simțit că somnul le este influențat de acest aspect.

11. Meditează înainte de culcare

Lăsați un comentariu