fbpx

10 Trucuri de a adormi pentru părinți

Indiferent dacă ai 4, 2 sau un singur copil, câteodată să ai un somn odihnitor este imposibil. Epuizarea de a sta non-stop cu un nou născut sau grijile care apar când ai un adolescent, te pot ține departe de un somn odihnitor. Indiferent în care situație te afli, să fii părinte este solicitant și trucurile de mai jos te pot ajuta să ai bine meritatul somn sănătos!

sursă unDraw

1. Interzice copiilor și animalelor de companie să doarmă cu tine în același pat:

Bineînteles că există unele beneficii de a dormi cu copiii sau cu cățelul în același pat, dar dacă ai probleme de a adormi sau dacă te trezești de câteva ori pe noapte, ar fi timpul să doarmă fiecare în patul lui. 

2. Organizează activități pentru copiii tăi, în timpul zilei:

Dacă copiii tăi adorm greu înseamnă că nu sunt destul de obosiți. Un club de fotbal după ore sau plimbările de seară îi pot ajuta să-și descarce o parte din energie, astfel îi vei putea culca la o oră decentă.

3. Fă-ți o agendă cu recunoștințe:

Cumpără-ți un caiet în care să-ți notezi toate lucrurile și acțiunile pentru care ești recunoscător. S-a făcut un studiu în care s-a demonstrat că oamenii care au o agendă cu recunoștințe dorm în medie cu 30 min. mai mult și se trezesc mai odihniți.

4. Vorbește cu partenerul tău să-ți facă un masaj:

Ai nevoie de puțină relaxare după o zi întreagă de fugărit copiii? Pe lângă faptul că masajul te va relaxa ca să dormi bine, așa veți avea ocazia să petreceți timp de calitate în doi.

5. Incearcă să mănânci mai puțin zahăr:

Este posibil ca dulciurile înainte de culcare să-ți influențeze calitatea somnului. Zahărul are un efect stimulant (așa cum mulți părinți știu deja). Acesta perturbează somnul și determină metabolismul să lucreze intens în timpul nopții. Asta înseamnă trezirea de câteva ori pe noapte pentru pipi.

6. Fă rost de niște vitamina D:

Vitamina D o poți lua direct de la soare. Poți merge la plimbare dimineața sau să stai un pic cu geamul deschis. Vitamina D resetează ritmul cardiac, adică creierul tau va înțelege că începe o nouă zi. Fă-ți un obicei de a merge cu familia în parc sau la o terasă pentru o limonadă.

7. Planuiește treburile de seara:

Nu există vreo regulă care zice că tu trebuie să pui copiii la somn în fiecare noapte. Încearcă să o faceți pe rând și folosește-ți timpul suplimentar pentru a te alinta cu o mască de față sau cititul unei cărți.

8. Nu uita de viața intimă:

Pe lângă faptul că viața intimă va întări relația dintre voi doi, aceasta te va ajuta să adormi. Viața intimă stimulează hormonii de simț precum oxitocina, scade stresul și crește nivelul de estrogen, ceea ce va duce la un somn profund.

9. Pune perdele blackout:

Ia în considerare investirea într-o perdea blackout, mai ales dacă te trezești la prima lumină a dimineții sau dacă te trezești de câteva ori pe noapte pentru a îngriji un nou-născut. Perdelele blackout împiedică orice lumină să ajungă în cameră, ceea ce înseamnă că oricând poți lua un pui de somn.

10. Implică-ți copiii:

Copiilor le place să fie implicați în treburi „de adulți”. Faptul că ei vor participa la rutina de seară va ajuta la punerea la somn fără griji sau supărări. Ei se pot spăla singuri pe dinți, mâini și picioare sau chiar să faca un duș. Tot ce rămâne de făcut este să citești o poveste.

Lăsați un comentariu