13 Trucuri de adormit pentru studenți

Când vine vorba de lipsa unui somn odihnitor nu contează ce ocupație ai sau din ce mediu provii. Circa 68% dintre români întâmpină dificultăți de a adormi cel puțin o dată pe săptămână și un sfert din populația României au tulburări de somn. 

Din cauza știrilor zilnice sau al stresului din fiecare zi, ne este greu să ne deconectăm și să ne relaxăm pentru a adormi ușor. Din fericire, există o mulțime de trucuri pentru studenți, părinți, angajați, care ajută să ne îndreptăm în țara viselor.

Trucuri de a adormi pentru studenți

sursă unDraw

Să fii student este destul de stresant. Grijile legate de teme și examene pot afecta somnul și sănătatea mintală. Dacă te regăsești printre cei ce se chinuie să aibă un somn odihnitor, te invităm să testezi unul dintre trucurile de mai jos. 

1. Nu-ți fă temele în pat:

Majoritatea studenților sunt cazați în spații mici în care unicul loc de a-și face temele este patul. Totuși, este foarte important să ai spații separate pentru somn și pentru teme. Încearcă să înveți în bibliotecă sau în sala de mese. Când îți faci temele în pat, creierul începe să asocieze somnul cu școala – ceea ce poate duce la tulburări de somn.

2. Setează-ți un reminder ca să mergi la culcare:

Uneori dăm de o carte bună sau ne uităm la televizor până târziu și ni se face somn abia după miezul nopții. Pentru a adormi „la timp”, pune-ți un reminder cu 30 de minute înainte de ora de culcare. Aceasta îți va permite să închei orice activitate faci și să te pregătești pentru somn.

3. Evită emisiunile TV intense înainte de culcare:

În caz de ești un fan al filmelor de groază, crimă sau al emisiunilor intense este recomandat să le eviți inainte de culcare, deoarece ele îți pot accelera ritmul cardiac, ceea ce va amâna procesul de adormire.

4. Folosește dopurile de urechi pentru a estompa zgomotul:

Zgomotul nocturn te poate trezi și ține treaz o bună parte din noapte. Indiferent dacă ai un cațel care latră noaptea sau dacă ai un coleg de apartament gălăgios – dopurile de urechi te vor ajuta să ai un somn odihnitor.

5. Evită gustările de noapte:

Indiferent dacă stai să înveți până noaptea târziu sau dacă te-ai întors acasă de la o petrecere, nu te lăsa tentat de pachetul de Oreo din bucătărie. Să știi că gustările de noapte influențează nu doar creșterea în greutate, ci și insomnia. Când ți se face foame noaptea, fă-ți un ceai.

6. Nu amâna alarma:

Este greu să ai cursuri la 7-8 dimineața, dar cu cât amâni mai des alarma, cu atât mai greu îți va fi să te trezești. Amânarea alarmei îți dă peste cap ceasul biologic și vei fi morocănos întreaga zi. Când auzi alarma, trezește-te imediat! Oboseala inițială va dispărea și vei avea o zi productivă.

7. Fă-ți o recompensă dimineața:

Dacă te chinui să te trezești diminețile, fă-ți o recompensă care te va face să te trezești imediat. Poate fi orice îți place: o cafea, un ceai, o plimbare de dimineață sau să citești câteva pagini dintr-o carte. Având ceva ce-ți va colora dimineața, poate face trezitul mai ușor sau poate chiar plăcut.

8. Fă exerciții fizice 20–30 min./zi:

Nu e nevoie să mergi la sală pentru a face mișcare. Daca ai grija să faci exerciții fizice cel puțin 20 min./zi, vei dormi mai bine nopțile. Dacă ți-ai propus să încerci acest truc, gasește-ți un prieten care te va ajuta să te ții de mișcare zilnic. Singur va fi mai greu să faci față acestei idei, împreună va fi mai vesel.

9. Mănâncă o banană seara:

Bananele sunt o sursă bună de triptofan, magneziu și potasiu – acestea reglează tensiunea arterială și te ajută să ai un somn sănătos. Data viitoare când cauți o gustare înainte de somn, ia o banană.

10. Ține-ți dormitorul ordonat:

Dezordinea o să-ți stea pe creier și te va face să adormi mai greu. Asigură-te să ai un dormitor curat și aerisit pentru a avea un somn relaxat.

11. Evită activitățile de noapte:

Activitățile de noapte sunt adesea întâlnite printre studenți, dar, pe termen lung, ele dăunează activității mintale, capacității de învățare și de concentrare. Când nu dormi 8h pe noapte apar și probleme de memorie. Dacă ai un examen, încearcă să înveți din timp și să-ți setezi alarma pentru dimineața mai devreme, dacă mai rămâne ceva de citit.

12. Incearcă să tragi un pui de somn de 20 de min.:

Dacă te-ai trezit de dimineață pentru a învăța ceva sau încerci să-ți revii după un weekend, încearcă să tragi un pui de somn de 20 min., pentru a te reîncărca cu energie. Dacă dormi mai mult de 20 min. riști să te trezești și mai obosit și iritat.

13. Închide toate aparatele tehnice:

Este tentant să stai pe telefon înainte de culcare, dar lumina albastră emisă de telefonul tău (sau alte device-uri tehnologice) îți va amâna somnul. Încearcă să te bagi la somn citind o carte sau meditând. Instagramul nu va dispărea nicăieri peste noapte.

Lăsați un comentariu